2009 m. balandžio 13 d., pirmadienis

IS KUR ATSIRADO MEDZIAI
Arba
Teisingesne pasaka
Šis opusas skirtas visiems, kurie dantis sukandę, prieš miegą turėdavo klausytis "neteisingų" pasakų. Kaip Kastytis gali kvėpuoti po vandeniu, kaip nutukęs paršelis gali pabėgti nuo ilgų distancijų bėgiko vilko, kaip Jonukas su Grytute, iškepę raganą pečiuj, gali ilgai ir, svarbiausia, laimingai gyventi, kaip Raudonkepuraitė iškart neatpažįsta lovoj gulinčio vilko ir, užuot tėškus karštą buljoną apgavikui tiesiai į akis ir neatsigręždama puolus laukan, uždavinėja kvailus klausimus: Senele, o kodėl tavo tokios didelės ausys?
Vilkas, matyt svarstąs savo širdyje, su kuo geriau valgyti anukę - su grybų padažu ar su šviežiom salotom - kantriai atsakinėja į klausimus, užuot iškart prarijęs įkyrią mergiūkštę.
Norint perduoti mitą šiandienai, reikia pačiam būti su juo akis į akį sąmonės lygyje susidūrus. Deja, autorius nėra vienas iš tų, bet užtat su pretenzijom parašyti teisingą pasaką.
Taigi, gyveno karta senelis ir senelė…
Baigę grėbt šieną seserys ir broliai grėblius ir šakes ant pečių užsikėlę, dainuodami lietuvių (taigi savo) liaudies dainas, lėtais tvirtais žemdirbių žingsniais Basanavičiaus al. nuėjo prie vandens - tais laikais Palangoj vasaros metu pajury dar užtekdavo vietos ir vietiniams. Čia mes turim pastebėti, kad anais laikais žmonija jautėsi didelio, tam tikrą savimonę turinčio organizmo, vadinamo gamta, dalimi, t.y., Vidurio Rytų mitais pasirėmus, jiems dar nebuvo išaiškinta apie išvarymą iš rojaus, ir kad esą jie tik keleiviai svetimam, nesvetingam krašte, kur turi viens kitą užmušinėti dėl išlikimo. Todėl natūralu, kad jausdavo poreikį prie gamtos prisišlieti ir energija pasikrauti, bet jokių būdu nešiukšlinti. Nusimetė prakaitu ir šviežaus šieno kvapo mišiniu (deodorantai, naikinantys ozoną dar nebuvo madoj. Juos, deodorantus, atstodavo prakaituotos pažastys, t.y. , egzistavo harmonija) prikvipusius viršutinius drabužius. Pasirodė ražienų subraižytos blauzdos, visiškai skutimosi peiliuko neregėjusiais plaukais. Berneliams jos sukeldavo atitinkamus jausmus. Merginos gi, užuodę bernelių pažastų kvapą, žinodavo susiradę tinkamą šeimos židinio gynėją. Be to, tokių ir seksualinė orientacija būdavo aiški, taigi, buvo išvengiama nemalonių nesusipratimų. O ir pliažus dalinti į vyrų ir moterų nebuvo mados, nes moralė buvo taip sureguliuota, kad berneliai, tik mergelių sijonams aukščiau kelių pasikėlus, tuojau kukliai nuleisdavo akis ir gėdos raudonio padažytais žandais puldavo į krūmus slėptis. Todėl žymiai vėliau parašyta Paskenduolės istorija į tautos per amžius sukauptos energijos archetipinius klodus negali pretenduoti, o ir šiaip labai panašu, kad yra iš piršto išlaužta. Jau nešneku apie Baltušį, tarybinei moralei pardavusiam vasaras.
Taigi, mergelėms iš marškinių išsinėrus ir surian vandenin panirus, o berneliams salietra atsiduodančiais delnais akeles užsidengus, kaip čia buvęs prisistatė žatys ir patogiai įsitaisė vienos iš grėbėjėlių, vardu Eglė, marškiniuos. Pastabesni skaitytojai jau turbūt susivokė, kad jei berneliai per tarpupirštį žiūrėdami būtų lavinę savo estetinius jausmus, kaip mat būtų žaltį pastebėję ir marškinius sugriebę, krumuosna nekaltą sutverimą iškratę. T.y., pagal harmoningo sugyvenimo taisykles, ir pagal kitas, kurios tą roplių giminės gyvį laikė šventu, visiškai priešingai, negu krikščionybės skelbėjai, vargšą gyvį, vardan savo asmeninių interesų, įsūdę nelabųjų tarpan.
Taigi, visuotinei energijai atsivėrę ir kūnus tuo pačiu nusimazgoję, pašiurpusiom nuo vandens gaivos ir vakaro vėsos grožybėm, mergelės skubino vėl drabužiuosna panirti. Mados juos kasdien keisti dar nebuvo. Dėl tokio ekologiško toliaregiškumo, tačiau, žmonės nesirgo gripais ir alergijom. Griebė savo marškinius ir Eglė, bet čia pat metė juos atgal ant smėlio, išvydus iš rankovės išlendantį žaltį, visai tokį pat, kaip nupieštas vaistinėj ant buteliukų. Žaltys, tačiau, mergelę išvydęs, visai nesutriko. Dar daugiau - atsikrenkštė ir gryna lietuvių kalba taip prabilo:
- Garbė Jėzui Kristui, - kas tik paliudija jį buvus paveiktą naujų religinių judėjimų, į ką Eglė, kiek nustebus, bet visai neišsigandus, nes įsitikinimas, kad moterys yra bailūs sutvėrimai, ypač biją pelių, vorų ar tarakonų, yra baisus pramanas, nuvalkiotas patriarchalinės visuomenės stereotipas ir mes jokiu būdu čia jo netoleruosim, gražiai žemaitiskai taip atsakė:
- A mun saka?
Kad tolimesnis dialogas būtų visiems suprantamas, t.y., leidę pajusti žemaitiskos tarmės grožį ir subtilumą, toliau, idant pagerbtume likusias etnines mažumas, nes jos yra lygiai taip pat svarbios kuriant kultūrinius tautos klodus, kalbėsim literatūrine kalba, t.y., kaip laikraščiuos. Čia pat paaiškėjo, kad žaltys turi labai rimtų ketinimų, t.y., nori Eglę imti už pačią.
Gerbiamieji skaitytojai, kad ir kaip čia stengtumėmės būti politiškai korektiški ir teisingi, nepažeisti šliužų teisių ir gerbti juos dėl jų pačių, o ne dėl gydomųjų savybių, turime jums pasakyti, kad tais laikais, nesant nei televizorių anei e-mailų, Eglė, kad ir kaip apsiskaičius, išsilavinus ir emancipuota buvo, taip širdyje pagalvojo: "Kažin, ar jis gyvena užsienyje?.." Tačiau iškart pajuto širdyje kažkokį sunkumą, jai tarsi žvynai nuo akių nukrito (ir čia visiškai nėra užuomina į žalčio kūno dangą, greičiau anatominis intarpas) ir ji pagalvojo teisingai: "Kažin ką tėvužėlis pasakys?" Nes kad ir kaip vyliojančiai tas pasiūlymas būtų skambėjęs, platesnių horizontų išsiilgusiai kaimo mergaitei, tėvų žodis, ir tai neklijuojant čia jokių etikečių ir nepradedant diskusijų apie jauno žmogaus išskleistus sparnus ir senosios kartos suglaustus, buvo paskutinis. Arba, giliau pasikapsčius, Eglė dar nebuvo atpažinusi savyje tu archetipinių, ją vairuojančių jėgų, verčiančių besąlygiškai paklusti ir, savaime aišku, nebuvo su jomis sudariusi taikos sutarties, taigi pasitenkino Socialiniu Prisitaikymu vadinamu elgesiu. Be to, nemačiusiai XXX filmų, kur tai daroma su arkliu arba su šunim, t.y. novatoriškai aukštai iškeliant standartų kartelę, kilusi širdyje sumaištis Eglei neleido pastebėti viso galimo sandėrio potencialo, t.y., kontraktų su telestudijomis, nuotraukos pirmam Panelės žurnalo puslapy, Gineso rekordų knygos, etc. Ir čia nėra nieko nuostabaus, nes prakaituotos pažastys, kaip jau minėta, tais laikais visada būdavo siejamos išimtinai su giminės pratęsimu ir darbo jėgos ūkio darbams gaminimu, t.y., niekas nekovojo už negimusią gyvybę net ir jai gimus. Žmogus buvo regimas kaip įrankis, o ne kaip mažoji Visata. Taigi Eglės atsakymas, kurį daugelis skaitytojų jau žino, buvo padiktuotas ne jaunatviško vėjavaikiškumo, pabrėžiu: ne vėjavaikiškumo, arba pragmatiško išskaičiavimo, bet šešėlinės sąmonės pusės, t.y., mergaitė elgėsi taip, kad įtiktų tėvams ir už tai būtų pamaitinta ir gautų virš galvos stogą, taip svarbų išlikimui. O čia kaip tik ir šaltis jau skverbėsi gilyn į kūną, o kas nori susirgti plaučių uždegimu per patį šienavežį.
Gavęs teigiamą atsakymą, žaltys pakėlė skrybėlę, mandagiai atsisveikino ir dingo tamsoj. Galima būtų klausti, kaip jis pajury atsidūrė, nes, specialistų teigimu, žalčiai anei smėlio anei sūrumo nemėgsta, o be to ir skrybėlių nenešioja, bet patys turit suprasti, kad tai buvo kitoks, šnekantis, sūrumą mėgstantis ir į paskutinį mados šauksmą atsiliepiantis šliužas. Skaitydami kitų tautų pasakas, biblijas ir padavimus jais juk tikim, tai kodėl saviškiais turėtumėm abejoti? Juk prakalbus parabolėm, simboliais ir mitais, neaiškūs dalykai paaiškėja, vaikai užmiega, o dvasiškiai pradeda atlikinėti šventus pinigų rinkimo ritualus.
Eglės tikrai būta jaunos mergaitės, dar visiškai nepatyrusios, kitaip ji būtų žinojus, kad šnekantis žaltys ir dar taip meistriškai mokantis pasinaudoti kitiems nepalankiomis aplinkybėmis, yra dalykas rimtas ir nedelsdama kreipusis į vidaus reikalų pareiguną, bet argi kas galėtu ją smerkti už jaunystę ir pasidavimą kolektyvinės pasamonės nenugalimai jėgai?
Taigi vakare, ir ko čia stebėtis, tik šaukštus į batvinių bliūdą sumerkus, kieme pasigirdo šnypštimas ir išgąsdintų naminių gyvulių baubimas irgi žviegimas ir apskritai pasikėlė didelis ermyderis. Persigandęs per duris įvirto piemuo ir pareiškė, kad jo darbo aprašyme žalčiai nebuvo paminėti, taigi jis jau geriau pasiimsiąs kirvelį* ir eisiąs namo. Tokios insubordinacijos paakintas, tėvas iškišo galvą laukan ir, pamatęs visą kiemą pilną žalčių, mandagiai, nes turėjo rodyti gerą pavyzdį savo sūnums ir tokiu būdu pratęsti hierarchinę vyriškos lyties individų dominavimo liniją, šliužų paklausė, kam turi būti dėkingas už tokį neišpasakytą pagarbos ir dėmesio ženklą. Gavęs atsakymą rūsčiai pažiūrėjo į Eglę, tarsi norėdamas pasakyti "Sakiau tau maziau tų knygu skaityk": Posakis Saukstai po pietu dar nebuvo israstas.
Po to parimęs kurį laiką svarstė apie žmonijos suartėjimo su likusia gamtos dalimi galimybes, perspektyvas ir galimas legalias pažado nesilaikymo pasekmes. Tai paliudija senajam Lietuvos kaime ne tik astronomą Šmukštarą ir naktibaldą Giedraitį, betgi ir gilaus kaimo sermėgom apsivilkusius artojus gebėjus giliai mąstyti beigi daryti toli siekiančias išvadas. Kaip žinia, būdamas progresyvus ir jau seniai atsisakęs senųjų pagoniškų dievų bei matydamas kur kas geresnes perspektyvas ten, kur trys dievai yra lygu vienam dievui, t.y., matematika priskiriama literatūros sričiai, šeimos galva greitai sumetė, kad moralę, kaip ir matematiką, šitokiam reikalui prispaudus, (žaltys juk yra velnio sėkla), irgi galima pasukti reikiama linkme, t.y., atėjo laikas dvigubiems standartams. Taip atradęs tvirtą atramą moraliniam sprendimui, apmąstymus užbaigė ir ryžtingai ėmėsi veikti: gerai prigirdė žalčius pienu, aptaisė nuotakos rūbais amo netekusią samdytą mergą ir išstūmė per duris. Čia mums derėtų pašnekėti apie samdinių teises Lietuvos kaime, nes, tarp mūsų šnekant, vargšė mergaitė nieku gyvu nesvajojo būtent tokiu būdu išgarsėti. Ir čia mes, gink Dieve, nenorim pasakyti, kad samdiniai savo pasirinkimuose būtų buvę prastesni, kaip ir jų toliau daržinės nesiekiantys horizontai. Anaiptol, tikėjimas dangišku atlygiu po mirties kėlė jų mintis aukštybėsna ir darė juos nepasiekiamus pigioms šios žemės vylionėms.
Geroką kelio gabalą nulėkę, žalčiai liovės dainavę, nes apsižiūrėjo esą apgauti, (gegutė, svetiman lizdan kiaušinius sudėjus, aišku būtinai turėjo įkišti liežuvį):
- Samdinę vietoj jaunosios vežasi, samdinę…
Šliužai, mergą pakeliui išleidę, palinkėjo jai kovoti už savo teises jau šios žemės karalystėj, dangų pasiliekant kaip atsarginį planą, giliai į plaučius netraukiant išnaudotojų paruošto opiumo liaudžiai. Ir nuo tada samdinė pradėjo švęsti Gegužės Pirmąją ir atidarė raudonų vėliavų sukirpimo ir siuvimo kombinatą. Vėliau, prasidėjus industrinė revoliucija, Lietuvą rado jau pribrendusią socialiniams pasikeitimams, lygioms teisėms ir keturiems komunarams.
Žalčiai tuo tarpu, savo pačių kalbos samdinei įkvėpti, ryžtingai nulėkė atgal, norėdami pažiūrėti Eglės tėvui į akis, nes tik tiesa gali mus išlaisvinti, t.y., naiviai tikėdamiesi aną sugėdinti.
Pamatęs kiemą pilną žalčiu, tėvas, savo ruožtu, supratęs patarlės melo kojos trumpos teisingumą ir išsigandęs legalių, visai su morale nesusijusių, bet didžia dalim religijos sričiai priklausančių pasekmių, išleido Eglę kelionėn, nes moteriškos lyties asmenys, ypač nekalti**, (lytiniai santykiai, neįrodytais duomenimis, kenkia mėsos kokybei), pagal seną ir nerašytą, taigi archetipinį paprotį, visad būdavo aukojami pabaisoms, slibinams ir nykštukams, nes turėjo kažkokių, mums iki šiol nežinomų maistinių savybių jų nemalonei numaldyti. O be to, moteriškos lyties asmenys, kaip kad mokė naujieji religiniai judėjimai, dažniausiai dėl visko ir būdavo kalti, bent jau netiesiogiai, kaip ir šiuo atveju. Noriu pastebėti, kad niekur neminimi tie vėplos Eglės broliai, tradiciškai pasibalnojantys bėrus žirgus ir galandantys kirvius irgi kalavijus aštrius. Tas pažeistas, per amžius nustatytas balansas tarp silpnų, savo nuomonės neturinčių, kūno formom manipuliuojančių ir absoliučiai priklausomų mergaičių ir raumeningų, situaciją kontroliuojančių vyrukų truputį neramina. Bet žiurėkim, kas bus toliau.
Čia pasakojimas perkelia mus į povandeninius rūmus, turbūt Baltijos jūros dugne. Aplink plaukioja pavaldinės žuvys. Eglė sėdi prie ratelio, kaip ir priklauso 4-rių vaikų motinai. Praleisti, arba suinteresuotų asmenų tam tyčia sunaikinti, patys mieliausi vyriškai širdžiai momentai, tie, kur dar prieš vaikų atsiradimą. Užtat Eglė, kaip minėta, jau visai kitokia, jau nebe paauglė. Tai tik paryškina keistai supintos siulus verpiančios šeimos židinio saugotojos ir tuo pačiu vejančios minties giją apie galimybę ištrūkti paviršiun, (dar kartą leidžiantis mums pasijuokti iš mūsų elgesio "laisvumo", tik pasąmonei žinant tikruosius mūsų elgesio motyvus), linijos. Čia išryškėja mūsų civilizacijos ribotumas, kur, dėka ilgos ir nelygios kovos, abiejų lyčių atstovai, apsimesdami gerbia vienas kito lygias teises, santuokoj manosi auginą ir stipriną tarpusavio ryšį. Eglė, tačiau, užauginta toj tikrojoj, civilizacijos nesubjaurotoj visuomenėj, kur vyrai, begaliniai egoistai***, būtų buvę nepataisomai sužaloti išgirdę moteris turint savo asmeninių minčių ir planų, jokiu būdu tokios klaidos nebūtų padarius. Todėl ji, lyg tarp kitko, Žilvinui, toks yra jos vyro vardas, užsimena: mano tėvai jau seni, gal reiktų juos pamatyt, - kol tas, galų gale, supranta, apie ką šneka. Spėkit iš trijų kartų, ar išleido? Ir ne tik dėl to, kad prisiminė pamario ūkininkų verdamos žuvienės kvapą. Vyriškas nuosavybės jausmas, kuris sudaro apie pusę jo meilės, yra paties savininko tąsa, žmonos užkariavimo priminimas. Juk netgi vienas iš barzdotų Dievų yra rimtu veidu pareiškes: "Aš esu tavo Viešpats ir Dievas. Neturėk kitų, tik mane vieną."
Taigi, jūrų valdovas, turėdamas aiškią intenciją jos niekada neišleisti, prisako žmonai atlikti tris darbus - lygių teisių iliuzija, diplomatinis triukas. Žilvinas jau manosi laimėjęs. Naivuolis, matyt pirmą kartą vedęs, įsivelia į kovą, kurią pralaimėti yra pasmerktas jau nuo akmens amžiaus. Suverpti šilkų kuodelį, sunešioti geležines kurpes, uzmaisyti lauktuvėms ragaišį rėty - cha cha cha, zuikių dainos. Čia Eglė pademonstruoja savo giminei charakteringą kantrybę ir išmonę, kovojant su nedideliais ir, atrodytų, niekad nesibaigiančiais kasdienybės pershėjimais. Nulekia pas povandeninę žiniuonę ir kaip mat gauna reikiamą, per amžius paslapčia, vyrams nieko nenujaučiant, sukauptą informaciją. Paskutinis reikalavimas, t.y., ragaišis - netiesioginė nuoroda į Adomo ir Ievos Lietuvoj paplitusia legendą su obuoliu: moterys, jau seniai supratę galinčios valdyti vyrus per pilvus, taip sistemiškai gadina jų virškinimo traktus ir moralę. Žilvino atveju regime atvirkštinę perspektyvą: iš pasąmonės plaukiantis poreikis išprovokuoti Eglę jį apgauti ir taip save nubausti už pirmykštį nusikaltimą, užmiršti gerį ir blogį ir sugrįžti į pirmykštį nekaltumą. Argi tai ne ironiška. Užmarštis neateina, gėris vėluoja, užtat blogis kaip mat prisistato: Eglė įkiša kuodelį ir kurpes į ugnį, o ragaišį iškepa pasinaudodama elementariąja chemija.
Dabar apie "Tik niekam nesakyk". Čia jau toks naudotas ir pernaudotas anachronizmas. Žilvinas, turbūt slapčia apsidžiaugęs, kad pralaimėjo kovą su pačia, toliau degraduoja ir tęsia kelionę susinaikinimo kryptim: užprogramuoja savo vaikus jį išduoti. Paaiškinęs kaip jį kviesti viešnagei pasibaigus, (užuomina apie kraują tik patvirtina Žilvino sadomazochistinius polinkius), griežtai perspėja:
- O jūs vaikai, šiukštu neprasitarkit, kaip mane šaukti reikia.
Padavime apie Jėzų Kristų, nors tiesiai pasakoma: "Dar triskart gaidžiui neužgiedojus mane išduosi," - reiškia, dar nuo amžių amžinųjų Petras paslaptingų jėgų buvo pasmerktas išduoti. Ir nieko čia nepakeisi, vietos improvizacijai ir laisvai valiai nepalikta ir mes tai galim suprasti. Bet Žilvino nepatyrimas tiesiog ausis drąsko. Taip žaisti su vaikų ir žmonos paslaptingom pasąmoninėm jėgom, sudarant laisvo pasirinkimo iliuziją. Neišmanėliškumas tiesiog erzinte erzina. Atseit, palieka jiems pasirinkimą. Noris ropštis tekstan ir šaukte šaukti:
- Ką tu čia, povandenine pabaisa, nusigaruoji! Patylėtum geriau, jeigu nežinai, kaip su vaikais atsisveikinti, - bet ar tokiam ką pasakysi?
Ir taip Eglė su vaikais išneria iš vandens tiesiai į namiškių glėbį. Geria ir valgo, kaip Lietuvoj pripratę, paskui valgo ir geria, lyg būtų svečių iš Amerikos sulaukę. Ir tada tiems broliams, kurie nei piršto nepajudino, Eglę iš namų išvežant, staiga sukyla kaltės ir pavydo jausmai, kuriuos jie, sprendžiant iš stiprumo, seniai ir giliai savyje nešiojo. Žinoma, vietoj to, kad internalizuotu, savy susivoktų, sau atleistų ir su savim susitaikytų, nusprendžia išlieti pykti ant nekaltų. Matom vieną baisiausių užspausto pykčio sužalotų žmonių siautėjimą. Vedasi tuos paauglius į mišką, grasina, primuša. Priedanga gera: reikia išklausti slaptažodį, kaip žaltį šaukti. Ko tik girtas, savo sielą sužalojęs žmogus nesugalvos, kad tik neprisiėmus atsakomybės, kad tik išvengus savianalizės ir neprisipažinus suklydus. Metų metais širdis ėdęs kaltės ir pavydo jausmas išvirsta į begėdišką egzekuciją. Girti, alkoholio iškraipyti snukiai tamsiam miške, jų seilės tyškančios ant nekaltų vaikų veidų. Vargšė mergaitė neatlaiko ir pasako. Argi tai neprimena kitos jaunutės mergaitės pajury. Ir kas gi ją galėtų kaltinti? Sužvėrėję nulekia prie vandens, išsikviečia žaltį ir dalgiais sukapoja. Ir taip Žilvinas savo pasiekia. Panašiai gimsta ir kitų tautų išganymo istorijos. Broliams, deja, iki išganymo dar toli. Kad taip lengvai galėtum atsikratyti kaltės ir pavydo naštos. Kažkada net rankos nepakėlus seseriai apginti, o vėliau taip ir likus kaimo gūdumoj, turbut taip save baudžiant, net vidurinės nebaigus, ėjus iš įkalinimo istaigos į išblaivinimo ir atgal. O čia dar Eglės e-mailai iš po vandenio: šiandien tapau povandens valdove; šiandien man gimė sūnus; važiuoju su vyru turistinen kelionen, skandint laivu į Bermudų Trikampį, etc. Kur berasi labiau nusikaltusią. Broliai turbūt grįžta namo ir geria iki samonės praradimo, kad atsibustų kruvinom panagėm dar didesniam skausmui.
Paskui atplaukia kraujo puta: vyriškis, skirtingai negu moteris, niekada savo negalavimų ramiai nepriims, bet informuos visatą apie savo skausmus, net jeigu jau būtų nebegyvas. Pvz., JK rodo savo žaizdas apaštalui Tomui.
Eglė vaikus prakeikia. Deja, obuolys nuo obels netoli rieda, tamsa garsiai nusijuokia: lygiai kaip ir broliai, ji, užuot sumurdžius jų galvas jų pačių vėmaluosna, atsigręžia prieš nekaltus. Negrįžtamai prarandama galimybė galų gale atsitiesti ir pažiurėti į akis toms tamsiosioms jėgoms, galimybė galų gale išgyventi savo tragediją, galimybe tureti vietini isganytoja, galimybė perduoti ateinančioms lietuvių kartoms išdidumo ir savigarbos slėpinį. Ne, kartu su trim paršiukais, Eglė pabėga ir po jos šakomis šlapinasi pro šali bėgą zuikiai.
Ar visa ši apgaulės, žiaurumo ir išdavystės prisotinta drama tam, kad paaiškintų vaikams, iš kur atsirado medžiai ir kuo jie skirias?
Taip.
* Baltušis, Parduotos vasaros, II tomas
** Nekaltas - neturėjęs lytinių santykių. Turejes yra savaime kaltas. Pastarieji yra naudotini tik giminės pratęsimui. Plačiau apie tai skaityti Katalikų Bažnyčios Katekizme ir Ginekologijos vadovėlyje.
***teisetas saves be galo mylejimas, dazniausiai slepias giliai islavinta dvasini ir emocini asmens charakteri

33 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Labai graudi pasaka.Nuosirdziai gaila Zilvino.Kiek suprantu jis prie skausmo buvo priprates.Ta Egle ne is kvailuciu.Kas kart naudodavo sadomazochistinius irankius.Del to broliu dalgiai su kuriais vis uzkapojamas Zilvinas(nes kaip zinia praejus kiek laiko jis atsigauna)jam nepasirode mirtinai baisus.

Anonimiškas rašė...

Turiu pasiulyma.Reikia kurti nukentejusiu zalciu bendruomene.Labai naudinga.Dideli pinigai pareina is Europos sajungos.Gerai pagalvojus visos galimybes pinigus isplauti Baltijos juros vandeni.

rolandas kausas rašė...

galima sukurti nukentejusiu zalciu bendruomene, bet kas nores prisipazint

Anonimiškas rašė...

pasaka tikrai poslykste. kai buvau vaikas, tai didziausia ispudi padare atplaukusi "kraujo puta", gana kraupi izanga i poezijos juras. siaip jau tai nelabai koks paveikslelis piesiasi apie musu tautos moralines vertybes.

Anonimiškas rašė...

Taigi bendruomeniu sarasai viesai neskelbiami.
Gali buti, kaip masonai, nezinomi.Bet vadas tures aukotis ir paskelbti viesai telefono numeri.Bet uz tai tures saskaita banke ir anspauda.

Anonimiškas rašė...

Lietaus as nemegstu.Kodel? Jus man pasakykit.
Gal as tas kuris guli ant smelio ir sildosi sauleje?

Anonimiškas rašė...

Ar kada matet kaip slapinasi zuikiai? Ar zuikis vyras slapinasi kitaip negu zuikis moteris?

rolandas kausas rašė...

kazkodel man atrodo, kad zuikiai visi slapinasi kaip sunes: pakele koja

rolandas kausas rašė...

gerai, kas nori stoti i nukentejusiu zalciu bendruomene? Prasom uzsiregistruoti patampant blogo sekeju

rolandas kausas rašė...

galiu pasiaukoti ir buti bendrijos pirmininku, man kad tik stampa duotu

Anonimiškas rašė...

jo, paskaicius pasakas isryskeja nekoks vaizdelis, siandieniniam zmogui skaitant, jau siek tiek nusimanant apie psichologija ir archetipus. Bet is kitos pues, tai skrynia is kurios galima semtis informacija

Anonimiškas rašė...

Kadangi nesu nukentejusi, stoti negaliu. Galiu tik buti nemokamu konsultantu, agitatorimi ir remejumi

Anonimiškas rašė...

Va ir neatspejot.Zuikiai tupi, kai sysiu daro, kad klozeto neapmyztu

Anonimiškas rašė...

Kad ikurti bendruomene, butinas steigiamasis susirinkimas.Pradziai bent trys nariai.

rolandas kausas rašė...

kas nori stoti, prasom pakelti ranka-pasisakyti, kad norit ir siulyti pavadinimus

Anonimiškas rašė...

apie ka bus draugija?

Anonimiškas rašė...

jei neturit stebuklingos dudeles, zuikiu nepaganysit.Ir tada KARALIUS nukirs jums galva:)

Anonimiškas rašė...

Ka Jus R. Kausai, sau manot? Ruosiat riauses? Rengiat kiskiu sukilima? Pries ka? Prasom pasiteisinti!

Anonimiškas rašė...

Norejau paklausti. Ar svarbu kailio spalva ? Ar priimat visus?

Anonimiškas rašė...

Koks bus stojamasis mokestis?

Anonimiškas rašė...

As zinau kas nakti grauzia jusu pomidorus. Pomidorus grauzia Baisa Pabaisa kuri iesko drambliuko!

Anonimiškas rašė...

po velniu, kur yra mieste, ivs'e ir kiti?

rolandas kausas rašė...

kuo daugiau nariu, tuo mokestis mazesnis

rolandas kausas rašė...

pamatyti visus komentarus atskirame lange kaip Siures Atenuose spausti po tekstu Rasyti Komentarus, tada rodo viska graziai is eiles

Anonimiškas rašė...

Rolandukai,o kur naujas opusas? Arba tas apie laidotuves?

Anonimiškas rašė...

Kazkada jus viska daret daug geriau uz savo teva.Cia taip visur. Vaikai mus aplenkia.Bet jaunystej ar ne tik su musamaisiais grojot?

Anonimiškas rašė...

ne, grojau bosine

jazminėlė rašė...

perskaičiau pasaką... Žiaurūs buvo laikai... Apsižliumbdavau kaskart, o ką čia padarysi. Dabar vaikai tėvus šaudo, tėvai vaikus peiliais bado ir vis per tas tautosakines pasakas... :)

rolandas kausas rašė...

o kur dar Aliuku dainos, grybu karas ir kataliku katekizmas, gerbiamoji Jazminele. Cia dar tik pradzia visu blogybiu.

Anonimiškas rašė...

gal galite dar apie Jurate ir Kastyti?

jazminėlė rašė...

O tai dekui uz ketureili :) Kaip graziai cia tamsta parasete... net nuraudau :) nors pagal viska, baltai pagelsti tureciau :) (suzydeti) ai, as busiu kitokia :)

Unknown rašė...

prisijungiau. jo, mahler filmukas nera is klumpiu verciantis, bet cia tipiskas jo stilius - komiko akimis.

Anonimiškas rašė...

Aciu uz idomia informacija